پیکاپ پاسپورت

پیکاپ ویزا یا همان پیکاپ پاسپورت در اصطلاح به روند ارسال گذرنامه به سفارت، الصاق ویزا و بازگرداندن آن به متقاضی گفته می‌شود. استفاده از خدمات پیکاپ یعنی شما به فرد و یا به شرکتی وکالت دهید تا به جای شما رساندن پاسپورتتان به سفارت مورد نظر و سپس تحویل گرفتن پاسپورت ویزا شده را انجام دهند.

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست؟

گاهی برای اخذ ویزای بعضی از کشورها (به دلیل تعطیلی سفارتخانه و یا کنسولگری مربوطه به علت مشکلات سیاسی) نیاز به مراجعه به یک کشور همسایه هست. ترکیه، امارات و ارمنستان اصلی ترین کشورهای واسطه برای متقاضیان ایرانی جهت دریافت ویزای کانادا و امریکا هستند.

شما به عنوان متقاضی ورود به انگلیس، آمریکا یا کانادا، برای انجام مصاحبه یا انگشت نگاری مربوط به ویزا بایستی به سفارت یا وَک کشور مقصد مراجعه کنید و  پس از آن منتظر صدور نتیجه بمانید. به علت زمانبر بودن فرایند صدور ویزا (در برخی موارد بیشتر از 6 ماه) بهتر است شما به ایران برگردید. اگر با تقاضای شما موافقت شود از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود، در این مرحله باید گذرنامه تان را برای الصاق ویزا به سفارت کشور مورد نظر تحویل دهید. برای اینکار حضور شخص متقاضی الزامی نیست. در این مرحله به دلیل محدودیت‌های زمانی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها (بلیط پرواز رفت و برگشت و اقامت در هتل) می توانید از خدمات پیکاپ ما استفاده کنید یعنی با تعیین رز ویزا به عنوان نماینده‌ی قانونی خود، پرینت ایمیل سفارت و پاسپورت خود را در اختیار ما قرار داده و با هزینه ای بسیار کم و ظرف مدتی بسیار کوتاه ویزای خود را دریافت نماید.

همانطور که پیشتر اشاره شد در مرحله پیکاپ ویزا، برخلاف مرحله مصاحبه یا انگشت نگاری (که حضور افراد الزامی هست) نیازی به حضور افراد برای تحویل پاسپورت به سفارت و دریافت پاسپورتِ ویزا شده نیست.

درخواست پیکاپ ویزا

 توجه داشته باشید که شما تنها زمانی که از سفارت ایمیلی مبنی بر تایید درخواست ویزایتان دریافت کردید نیاز به خدمات ویزا خواهید داشت.

مراحل پیکاپ ویزا از این قرار است که شما با در دست داشتن پاسپورت خود و همچنین نامه و یا ایمیل سفارت مبنی بر درخواست گذرنامه به کارگزار و شرکتی رسمی و معتبر مراجعه می نمایید (شرکتی که از پلیس مهاجرت ایران مجوز خدمات پیکاپ پاسپورت داشته باشد). سپس کارشناسان ما مدارک مورد نیاز را بررسی و تکمیل می کنند. پس از اطمینان از صحت و سقم مدارک، بلافاصله کلیه مدارک شما را به سفارت ارسال می کنیم و در اولین فرصت پس از الصاق ویزا در پاسپورت نسبت به بازگرداندن پاسپورت به ایران اقدام می کنیم.

 رز ویزا، با داشتن مجوز قانونی حمل پاسپورت، یکی از معتبرترین کارگزارهای پیکاپ پاسپورت است .

چرا برای پیکاپ پاسپورت باید به شرکتهای معتبر مراجعه کرد و از سپردن پاسپورت به اشخاص متفرقه خودداری کرد؟

 به علت اهمیت پاسپورت به عنوان مهمترین مدرک شناسایی مسافر و عواقب دردناک مفقود شدن آن، استفاده از خدمات شرکت های دارای مجوز اهمیتی دو چندان دارد. ارائه خدمات پیکاپ پاسپورت مستلزم اخذ مجوزهای قانونی از پلیس مهاجرت است. زیرا اساسا به همراه داشتن تعداد زیاد پاسپورت توسط افراد متفرقه منع قانونی داشته و جرم تلقی می شود، اگر در فرودگاه شخصی بدون داشتن مجوزهای قانونی پاسپورت اشخاص دیگری را به همراه داشته باشد، پاسپورتها توسط ماموران مرزی ضبط می شوند. بنابراین می‌تواند مشکلاتی را متوجه صاحب گذرنامه نماید. رز ویزا از جمله یکی از معتبرترین شرکت هایی است که برای فعالیت خود تمامی مجوزهای لازم را برای حمل قانونی و بدون مشکلِ پاسپورت را دارد. از زمان تحویل پاسپورت و بر اساس قراردادی قانونی، ما در رز ویزا مسئولیتِ حفظ و امنیت پاسپورت شما را بر عهده خواهیم داشت . 

فرم وکالت پیکاپ ویزا

برای برخی از پیکاپها متقاضی ویزا باید به کارگزار پیکاپ وکالت بدهد.

این وکالت نامه ها عبارتند از :

وکالت نامه برای پیکاپ ویزا کانادا در ترکیه

وکالت نامه برای پیکاپ پاسپورت کانادایی

وکالت نامه برای پیکاپ ویزا آمریکا از دبی

وکالت نامه برای پیکاپ ویزا کانادا از دبی

وکالت نامه برای پیکاپ ویزای انگلیس از دبی

وکالت نامه برای پیکاپ ویزای انگلیس از ابوظبی

وکالت نامه برای پیکاپ ویزای انگلیس از آنکارا و استانبول

در جدول زیر مدارک لازم، زمان ارسال های هفتگی و مدت زمان تقریبی فرایند پیکاپ با رز ویزا آمده است.

مدت زمان تقریبی تحویلزمان ارسال هفتگی از تهرانمدارک لازمپیکاپ پاسپورت
10 تا 15 روز کاریشنبه تا پنج‌شنبهاصل پاسپورت امضا شده + وکالت نامه + یوزرنیم و پسوردآمریکا از دبی
10 تا 15 روز کاریشنبه تا پنج‌شنبهاصل پاسپورت امضا شده + برگه آبی یا سفید + وکالت نامه + یوزر نیم و پسوردآمریکا از ابوظبی
10 تا 15 روز کاریپنج‌شنبه هر هفتهاصل پاسپورت + یک قطعه عکس + یوزرنیم و پسورد + فرم I20 یا DS 2019 (در صورت نیاز سفارت)آمریکا از ایروان
10 تا 15 روز کاریدوشنبه، چهارشنبه و جمعهاصل پاسپورت + وقت سفارت + فرمDS 160 + فرم I20 یا DS 2019 (در صورت نیاز سفارت) + یک قطعه عکس 5*5آمریکا از آنکارا
2 تا 3 هفته کاریدوشنبه، چهارشنبه و جمعهاصل پاسپورت + پرینت ایمیل سفارت + وکالت‌نامهکانادا از آنکارا و استانبول
2 تا 3 هفته کاریپنج‌شنبه هر هفتهاصل پاسپورت + پرینت ایمیل سفارتکانادا از ایروان
2 تا 3 هفته کاریشنبه تا پنج‌شنبهاصل پاسپورت امضا شده + وکالت نامه + پرینت ایمیل سفارتکانادا از ابوظبی
2 تا 3 هفته کاریشنبه تا پنج‌شنبهاصل پاسپورت امضا شده + وکالت نامه + پرینت ایمیل سفارتکانادا از دبی
2 تا 3 هفته کاریشنبه تا پنج‌شنبهاصل پاسپورت + وکالت نامه + پرینت ایمیل سفارت + رسید سفارتانگلیس از دبی
2 تا 3 هفته کاریشنبه تا پنج‌شنبهاصل پاسپورت + وکالت نامه + پرینت ایمیل سفارت + رسید سفارتانگلیس از ابوظبی
10 تا 15 روز کاریدوشنبه، چهارشنبه و جمعهاصل و یا کپی پاسپورت + وکالت نامه + پرینت ایمیل سفارت + رسید سفارتانگلیس از استانبول
7 تا 10 روز کاریدوشنبه، چهارشنبه و جمعهاصل و یا کپی پاسپورت + وکالت نامه + پرینت ایمیل سفارت + رسید سفارتانگلیس از آنکارا

پیکاپ ویزا برای شهرستان ها

متقاضیان در صورت اقامت در سایر شهرها، برای پیکاپ نیاز به مراجعه حضوری ندارند. شما می توانید مدارک لازم جهت پیکاپ را از طریق پست به دفتر رز ویزا ارسال کنید. همچنین در پایان از طریق پست مدارک را دریافت خواهید کرد. در این روش هزینه پست بر عهده شماست.

هزینه خدمات پیکاپ ویزا

تعرفه مسافرتعرفه همکارانپیکاپ پاسپورت
۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان
(نرخ ویژه)
۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
(نرخ ویژه)
کانادا از آنکارا و استانبول (دانشجویی)
کانادا از آنکارا و استانبول (اقامتی/توریستی)۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان
(نرخ ویژه)
کانادا از آنکارا و استانبول (اقامتی/توریستی)
270 درهم250 درهمکانادا از دبی
460 درهم440 درهمکانادا از ابوظبی
55 دلار۴۵ دلارکانادا از ایروان
290 دلار240 دلارتمدید پاسپورت کانادایی
1/500/000تومان1/400/000 تومانآمریکا از ایروان
150 دلار140 دلارآمریکا از آنکارا (بدون نیاز به وکالت‌نامه رسمی)
210 درهم 190 درهمآمریکا از دبی
(در صورت پست مرکزی)
450 درهم430 درهمآمریکا از ابوظبی
50 دلار40 دلارانگلیس از آنکارا و استانبول ( 1 طرفه )
100 دلار80 دلارانگلیس از آنکارا و استانبول ( 2 طرفه )
۲۷۰ درهم + ۶۵ درهم (هزینه پست)۲۵۰ درهم + ۶۵ درهم (هزینه پست)انگلیس از دبی
۴۷۰ درهم + هزینه پست۴۳۰ درهم + هزینه پستانگلیس از ابوظبی + هزینه سفارت
90 دلار80 دلاراستونی از ترکیه

پیگیری وضعیت پیکاپ ویزا

متقاضیان ویزا عموما تمایل دارند که از تمامی مراحل پیکاپ ویزایشان اطلاع داشته باشند. شما با انتخاب رز ویزا به عنوان کارگزار پیکاپ، می توانید تا لحظه دریافت پاسپورت از وضعیت پاسپورت تحویلی خودتان آگاه باشید.

سوال دارید؟

همکاران متخصص ما همواره از راه های ارتباطی مختلف به صورت رایگان با افتخار پاسخ گوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

VAC چیست؟
(Visa Application Center)

به علت اینکه سفارت ها مدارک را به طور فیزیکی از افراد حقیقی دریافت نمیکنند، VAC ها برای راحتی و سهولت به وجود آمدند.
مراکز درخواست ویزا (VAC) شرکت هایی خصوصی هستند که قراردادهای رسمی با دولت ها دارند. آنها مکان های رسمی برای دریافت مشخصات بیومتریک (اثر انگشت و عکس) و مدارک متقاضی هستند که پاسپورت، مدارک و اطلاعات مربوط به درخواست ویزای آن ها را به طور ایمن به مرکز ویزا یا سفارت کشور مورد نظر می فرستند و کارمندان آنها به زبان های محلی صحبت می کنند مثلا کارمندان وَک انگلیس در ایران (شرکت VFS Global) فارسی صحبت میکنند.